KURSER FOR LEDIGE

Regneark til Økonomistyring inkl. e-conomic & Excel

At have økonomiske færdigheder er vigtigt, når man er medarbejder i både små- og mellemstore virksomheder. Derfor er kurset i Regneark til Økonomistyring meget relevant.

På dette regnskabskursus lærer du konkrete økonomiske færdigheder ved anvendelse af Excel inden for budgettering, investering, finansiering, økonomirapportering m.v. Vi starter med det basale, hvilket giver dig et solidt fundament for din videre vej på kurset.

Derudover får du undervisning i e-conomic – et online økonomisystem, som over 100.000 virksomheder bruger, og kompetencer inden for dette er derfor i høj grad efterspurgte på arbejdsmarkedet.

 

Tilmeld dig kurset her

Lær konkrete økonomiske færdigheder ved anvendelse af e-conomic og Excel

I løbet af de 6 uger vil du arbejde med økonomiske problemstillinger og forskellige kundskaber i forhold til virksomheders økonomistyring.

Vi kommer bl.a. ind på virksomhedernes generelle anvendelse af regneark til problemløsning, opbygning af økonomiske modeller til økonomistyring, dataindsamling, -validering, -analyse og -vurdering samt grundlæggende praktisk statistik inden for økonomistyring.

Som ekstramodul får du en grundig indføring i e-conomic og lærer bl.a. at bogføre i systemet, der er brugervenligt, skalerbart og desuden tilgængeligt 24/7, i og med at det er cloudbaseret.

Information & pris

Dato for opstart: Kontakt os for at høre nærmere

Sted:København eller online

Sprog: Dansk

Undervisning: 5 dage om ugen

Pris for ansøgere: Gratis for dig som ledig, såfremt du opfylder kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse gennem jobcenter eller a-kasse

Pris for jobcenter & a-kasse:Kr. 27.240,30 (ex. moms)

Kursets indhold

Disse kompetencer kan du tage med fra dette kursus

Microsoft Excel

Regneark til økonomistyring (Microsoft Excel)

Du opnår grundig viden i Excel, hvor du bl.a. lærer at udarbejde budgetter, analyser og nøgletal. Derudover får du viden, teknikker og værktøjer til udarbejdelse af finansieringsforslag, pivottabeller, investeringskalkuler, likviditetsstyring, grafer og funktioner, herunder dato, HVIS og navigering.

Bogføring

Bogføring

Du kommer godt fra start med bogførings-principperne, herunder kontoplanen, debet og kredit, anlægskartotek/afskrivninger, lønbogholderi og lagerstyring.

e-conomic

e-conomic

Du lærer at anvende e-conomic til at udarbejde kontoplan og årsafslutning. Du lærer at benytte følgende moduler; debitor, kreditor, finans, lager, projektstyring og indscanning. Du lærer at gå fra bilag til bogføring, samt hvordan e-conomic integrerer med Excel og banken.

danløn

Danløn

Du får en grundig introduktion til Danløn og hvordan det håndterer timeløn, feriepenge, ATP, skat mv. Du lærer også om oprettelse af medarbejdere i systemet samt hvordan Danløn og e-conomic integrerer.

Moms og skat

Moms og skat

Du bliver undervist i virksomhedstyper, samt de grundlæggende regler vedrørende moms og skat. Du lærer om momssatser, bogføring af disse, indgående og udgående, opgørelse og afregning. Du lærer også om de forskellige afregnings-intervaller for forskellige typer virksomheder.

Kapacitetsberegning

Kapacitetsberegning

Du får indblik i forskellen mellem faste og variable kapacitetsomkostninger samt hvordan disse bogføres. Du lærer også om investerings- og finansieringskalkuler.

Mulighed for karrierecoach

Når du går på et af Itucations kurser for ledige står vores karrierecoach til rådighed. Det betyder, at du har mulighed for at sparre om dine fremtidsudsigter, ansøgning, CV og samtaleteknik.

Itucation har samtidig en virksomhedskonsulent ansat, der arbejder med at matche eventuelle praktikforløb og ledige stillinger med vores kursister.

Frederik_farver_rund
Afspil video

Hvem er kurset til?

Dette regnskabskursus er til dig, der har arbejdet på kontor, administration, i reception eller måske noget helt andet og ønsker at kunne skrive regnskabskundskaber på CV’et. I dag ønsker mange virksomheder alsidige medarbejdere, og med dette kursus kan du tilføje bogføring, regnskab samt e-conomic på CV’et.

Kurset henvender sig fortrinsvist til ledige. Opfylder du kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse til ledige, så er det ganske gratis for dig at deltage.

Så nemt er det

Vi hjælper dig trygt igennem processen fra start til slut, og sørger for at du får de rigtige informationer tilsendt.

Afspil video
1
Find dit kursus
Vores hjemmeside giver dig et overblik over vores kurser. Her vælger du det kursus, som bedst appellerer til dig.
2
Uforpligtende tilmelding
Du laver en uforpligtende tilmelding. Herefter ringer vi til dig for at sikre, at kurset matcher dine fremtidsplaner.
3
Søg via a-kasse eller jobcenter
Vi sender relevante dokumenter, som gør det så nemt som muligt, at søge kurset hos a-kasse eller jobcenter.
4
Start på kurset
Når ansøgningen er godkendt, er du klar til at starte på kurset, og til at få nye kompetencer med videre i din karriere.
Søren Metzsch

Mød din uddannelsesleder

Søren Metzsch

Søren er medstifter af Itucation og har mere end 15 års erfaring med opkvalificering af ledige, og har undertiden haft roller som både underviser, konsulent og uddannelsesleder. Han har arbejdet med IT siden midten af 1990’erne og har dermed stor indsigt i branchen. 

Derudover har Søren et godt kendskab til målgruppen samt et stort netværk ind i såvel jobcentre som A-kasser. Vores kurser er derfor altid relevante i forhold til de behov, der efterspørges i erhvervslivet. Dette sikrer, at du som kursist, får de mest brugbare kompetencer med dig.

Det siger vores kursister

Godkendt på national positivliste

Kurset er godkendt på den nationale positivliste for 6 ugers jobrettet uddannelse, som kan søges via a-kassen. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk for at få en AR237-blanket til tilmelding.

Kurset har kursusnummer 37526 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Regneark til økonomistyring

Godkendt på regional positivliste

Kurset er godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges via dit jobcenter. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dette kursus hos dit jobcenter.

For at se listetitler og listrenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtark.

Sådan tilmelder du dig (helt uforpligtende)

Du har mulighed for at lave en uforpligtende forhåndsreservation i formularen herunder, så kontakter dig vi dig efterfølgende.

Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.

Kursusform

Fremmøde:

  • Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00
  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser
  • Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet

Online:

Vi udbyder også kurset online med fasttilknyttet underviser. Kurset kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren er ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Pris

Den samlede pris for dette 6 ugers kursus er:
kr. 27.240,00 (ex. moms) / Ugepris: kr. 4.540,05 (ex. moms)

Hvad er e-conomic?

Med e-conomic får du en online regnskabsløsning, der er særligt udviklet til små og mellemstore virksomheder. Grundmodulet indeholder både et finans-, debitor-, kreditor- og et fakturamodul, og man kan tilføje mere funktionalitet i takt med at forretningen vokser. Der er udviklet mere end 150 forskellige integrationer til e-conomic, således at man kan overføre data fra eksempelvis sit lønsystem, kasseapparat, lager eller sin webshop til e-conomic. Når systemet er så populært blandt såvel revisorer som entreprenører, skyldes det, at e-conomic er brugervenligt, skalerbart og desuden tilgængeligt 24/7, i og med at det er cloud baseret.

 

Regnskabsprogrammet e-conomic bruges af mere end 100.000 virksomheder, samt revisorer og bogholdere – både mindre virksomheder og top 10 revisionsvirksomheder. Derfor er kompetencer på dette felt i høj grad efterspurgte på arbejdsmarkedet. Læs mere om e-conomic.

Forudsætninger for deltagelse

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger
  • Selvlært, motiveret med ambitioner om at arbejde med bogføring
  • Positiv, motiveret og en teamplayer
  • Har en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel
    uddannelse eller uddannelse på samme niveau
    samt min. 2 års erhvervserfaring

Hjemmearbejde og kursusmateriale

Du skal beregne ca. 5 timers hjemmearbejde om ugen.

 

Kursusmaterialet er primært på dansk.

Lokation

Undervisningen afholdes primært hos Itucation (Svanevej 22, 2400 København NV)

100% uforpligtende tilmelding​

FAQ

Hvad er kurset, regneark til økonomistyring?
Itucation forklarer, at regneark til økonomistyring er programmer, der bruges til at organisere og analysere finansielle data og gøre økonomirapportering mere effektiv og nøjagtig.

Kan alle virksomheder drage fordel af regneark til økonomistyring?
Ja, alle virksomheder, uanset størrelse eller branche, kan drage fordel af regneark til økonomistyring og økonomirapportering.

Hvilke færdigheder er vigtige for økonomistyrere?
Vigtige færdigheder for økonomistyrere inkluderer datanalyse, økonomisk modellering, problemopløsning og kommunikation.

Findes der specifikke regnearksprogrammer, der er bedst til økonomistyring?
Ja, der er flere regnearkprogrammer, der er specialiseret i økonomistyring, herunder Excel, Google Sheets og QuickBooks, som Itucation kan vejlede i.

Det nye AI-værktøj fra Microsoft – Microsoft Copilot

Med den utroligt store efterspørgsel på AI og hvordan det kan blive implementeret i arbejdslivets dagligdag, har Microsoft nu løftet sløret for deres copilot.

Microsoft Copilot er et værktøj der kan bruges i de mange Microsoft 365 programmer fra Word eller Powerpoint til Excel eller Outlook.

Selvom Microsoft Copilot ikke er ude endnu, går der ikke lang tid før den er frit tilgængelig for alle med Microsoft 365.

Vi holder derfor nøje øje med hvornår det løs og implementerer det som en del af undervisningen.

Er du interesseret i andre relaterede kurser?

Hør mere om vores kurser

Lav en uforpligtende henvendelse og hør mere om vores kurser. 

Vi kontakter dig for nærmere vejledning.

Info til jobcentre & a-kasser

Godkendt på national positivliste

Listetitel: Regneark til økonomistyring
Akademikode: 37526

Godkendt på den regionale positivliste

Kurset er godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges via dit jobcenter. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dette kursus hos dit jobcenter.

For at se listetitler og listenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtsark.

Kontaktperson hos Itucation

Kristina Rosager
kurser@itucation.dk (sikker mail)

ITUCATION S.M.B.A.
CVR-nr.: 33248016
P-nr.: 1016378247