Nutidens alsidige kontormedarbejder
I dag er over 60 % af alle virksomheder i Danmark kategoriseret som små eller mellemstore virksomheder med under 100 ansatte.* Derfor ser vi en større og større efterspørgsel på den alsidige kontormedarbejder, hvor
det forventes at den ansatte kan favne bredt og kan håndtere mange forskellige arbejdsopgaver.
Hvad kræves der af nutidens kontormedarbejder?
Udover at skulle arbejde med kontor og administrationsopgaver forventes det i små og mellemstore virksomheder at man er fortrolig med fx.
- Regnskab
- Bogføring
- Praktisk erfaring med økonomisystem
- IT herunder fx kontrolpanel og opsætning af printer
- Windows styresystem
- Kendskab til virksomhedens servere og netværk
- Office pakken på Superbruger niveau
- Oplæring og vidensdeling med kollegaer fx udvikling af brugermanualer
- Lettere marketingsopgaver fx
– Opdatering af internet og intranet
– Opdatering af dokumenter i IT system
– Håndtering af statistikker
Det er det som mange virksomheder kalder en “blæksputte medarbejder”, en alsidig medarbejder som kan holde mange bolde i luften.
Alle itucations kontor kurser er rettet mod netop denne efterspørgsel hos små og mellemstore virksomheder, og uddanner deltagerne til ovenstående.
Du kan læse mere om de enkelte kurser her.
*https://www.statistikbanken.dk/gf3